درحوالی اشراقkhoroosh

درحوالی اشراقkhoroosh

عباس شاه زیدی، خروش اصفهانی، شاعر ،مدرس، نویسنده و منتقد ادبی
دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، (دانشگاه اراک و دانشگاه پیام نور)
آثار چاپ شده ی عباس شاه زیدی: khoroosh
1- در حوالی اشراق 1385 ناشر گفتمان اندیشه توسط قلمستان
2- به کسی دل باخته ام 1388 نشر تکا تهران (توسعه کتاب ایران)
3-گزیده ی شعر دفاع مقدس 1390
4-پرسه های بی پایان 1391 انتشارات فصل پنجم تهران
5- این شعرمراکُشت..."شعرهای آیینی -نشرجمهوری تهران 1394
6- دوبیتی های من عین لُهوف است-نشرجمهوری تهران 1395
7- - از نقش جهان تا شاه جهان - سفرنامه ادبی به هندوستان
8- مقاله ی عالمان شاعر وشعر عالمانه 1388
9-مقاله ی جریان شعردرتاریخ مکتب اصفهان نشرسوره 1393


یا من هو اختفی لفرط نوره
الظاهر الباطن فی ظهوره
آ نچه دراین سایت می خوانید بی شک سیاه مشقی است ازشاعری که شعر رابی تکلف وبی پیرایه زندگی کرده وگوی دل بیقرارش رابه ابروان کشیده تغزل مبتلا ، اما همینقدر هست که خداوندگاران سخن و اهل ادب در نشر این واگویه های دل.. برمن خرده نگیرند وبه دیده اغماض بنگرند. که می نگرند چه . این کمترین رانه باکسی سر ستیزه های تنگ نظرانه است ونه داعیه شعر و شاعری که بقول حضرت صائب....ستاره سوخته پروای اعتبارندار د... این را از باب تواضع نگفتم که حقیقتی است که به آن باور قلبی دارم و .اگراز عمرم چیزی به یاد مانده ، لحظه هایی است که باهمین ابیات گذرانده ام وکمتر از سردلخوشی وبیشتر ازسردلگرفتگی ، به شاعری محکوم شده ام شهادت می دهم این دفتر به غیر از منظومه های آیینی اش که حلقه بندگی وارادت مرا به ذوات مقدسه چهارده تجلی گاه نور الهی نشان می دهد مابقی بدون هیچ تعارفی پریشان گویی های من است در دهه های 70و80 تاچه قبول افتد وچه درنظرآید
دیگر من وسکوت ، که گویا تر از منند
در لابلای شعرمن این استعاره ها
غوغا مکن.خروش.که بسیار دیده است
این بحر موج خیز از این تخته پاره ها
یاحق ...
ایمیل-khoroosh1348@gmail.com
https://telegram.me/yek_joreh_ghazal/40
shahzeidi.ir@ اینستاگرام

بایگانی
آخرین نظرات

کاریکلماتورهای عباس شاه زیدی

جمعه, ۱ خرداد ۱۳۸۸، ۰۶:۲۶ ب.ظ

1-امروز اولین روز از بقیه ی عمر من است

2- سال هاست هیچ عیدی مرا تحویل نمی گیرد

3-بالاخره خرجم دخلم راآورد

4-رمه های کلمات ، شاعر را می چرانند

5-نیمه شب،،،،راسته ی پرنده فروشان، ارکستر سمفونی خاموش

6- ماهی هیچ وقت با تُنگ قافیه نمی شود

7- برکه ،،تکه ی جدا افتاده از رود، مرداب قبرستان هردو

8- پرنده که نباشی آسمانت رامصادره می کنند

9- قنات ها ، قنوت زمین اند رو به دریا

10-من زودتر ازآخرین نخ سیگارم تمام می شوم

11- عقل ها که سبک می شوند سایه ها بیشتر سنگینی می کنند

12- من سوار خود شیطان هم شده ام چه رسد به خرش

13- چشم های خریص در قنوت از خدا نوووووت می خواهند

14- سایه ام که بلند شد کوتاه آمدم

15- خیالم را تخت کن می خواهم بخوابم

16- گره های کور را آدم های بینا می زنند

17- اگر نیوتن شاعربود جاذبه ی آسمان را زودتر کشف می کرد

18- کسی که چترراساخت دشمن باران بود

19- اگر ازپیری متولد می شدیم هیچ وقت کودکی نمی کردیم

20-باران به دختر کبریت فروش مدیون است

21-دنیای شعر چقدر "دُن کیشوت" دارد

22-کهکشان راه شیری ،بزرگترین خیابان هستی

23- قطره های باران آیه های رجعتند

24- وقتی پیر شدم کنکور پیراپزشکی می دهم

25- وقتی از خودم شاکی ام هیچ وکیلی وکالتم را نمی پذیرد

26- قاب های افتخار مرا به دیوارمیخ کردند

27- من چندبار روی پاکت های سیگارم اعلامیه ی ترحیم خودم را خوانده ام

28- اگر خواستیم دنیای بهتری بسازیم باید به تاریخ 1/1/1برگردیم

29 درپاییز زیر کفش هایم تکه های بهار خش خش می کردند

30- هوشم پیش پزشک بی هوشی ماند

31- گلوله خودش هم نمی داند کجا می رود

32- از این همه سکوت سرسام می گیرم

33- هیچ تکیه هاهی بهتر از متکا نیست

34- جوانی آخرین دنده ی ماشین زندگی است

35- وقتی یخچالم خالی است دلم پر است

37- ساعتم که زنگ زد یکی دیگر خریدم

38- هروقت به خانه می آیم شخصیتم را به چوب لباس آویزان می کنم

39- گل های قالی هیچ وقت پاییز را تجربه نکرده اند

40- یک عمر درپرانتز زندگی کردم

41- سلسله نشست های ادبی پای شاعر را می بندند

42-وقتی غورباغه ها جشن می گیرند رودخانه ابو عطا می خواند

43- بار کج ما از منزل بیرون نمی رود

44- خودکارم خواست از کربلا بنویسد خشک شد

45- دردروازه را می شود بست در جشنواره ها را هرگز

46- گور همه چیز شاعر را می بلعد جز شعر هایش را

47- اگر ستاره شدی به آسمان میخت می کنند

48- کسانی که به زور شعر می گویند سزارین ادبی می کنند

49-درچهل سالگی کودکی ام تمام شد

50-وقتی استاد گفت ..گاها"..دوتا شاخ روی سرم تنوین شدند

51- تو روحم را می سایی من کشکم را

52- گربه هایی که دم حجله می خوابند از کشته شدن نمی ترسند

53- اتوبان ها هیچ عارضه ای ندارند جز عوارضی

54- فنر چانه ی آدم های پرحرف کش آمده است

55- یخچال ما هم یک روز کارتون خواب بوده است

56- پز عالی ، دشمن جیب های خالی است

57- طلبکار که می رود به خودم بدهکار می شوم

58- به اعتقاد رنسانس گردو بیضی است

59- خوشبختی پنیر نیست که باتو قسمت کن

60- وقتی سفره ات خالی است چنگال را در خودت فروکن

61-تصور پاییز هم چیزی از خنده ی گل کم نمی کند


  • عباس شاه زیدی

نظرات  (۱۱)

  • لنگر تسکین
  • دریایی وهمیشه مراغرق می کنی

    اصلا تو با تمام جهان فرق می کنی

    این عشق روح معنوی ام را گرفته است

    حسی غریب مثنوی ام را گرفته است

    سلام
    خیلی زیبا بود
    روزاتون,ثانیه هاتون,پرتقالی....
    ببخشید فراموش کردم
    وب تازه ی دیگه ای هم درست کردم
    برای تابستون

    یه کار کوتاه گذاشتم توش فعلن
    قدم شما خوبه
    خوشحال می شم اونجا هم بیاین...
    (آدرسش رو هم گذاشتم)
    سلام دوست شاعر
    چند روز پیش توی دانشگاه اصفهان پای اون شعردفاع مقدست
    خیلی گریه کردم
    اینم
    خیلی زیبا بود
    ... ای آسمان بخند زمین گیر می شوم ..
    اما شاعر اگه زبونم لال زمین گیر هم بشه
    بازم آسمونیه
    آبی باشی وآسمونی مث همیشه




    سلام دوست عزیزاگر شعرم در دانشگاه به مذاق شما خوش آمد از برکت روح قد سی شهدا بود
    ومن ...که وامانده از آن قافله هستم کاره ای نبودم از بذل عنایت شما صمیمانه سپاسگزارم شاد باشید
    عباس شاهزیدی
  • محسن ناصحی
  • سلام گرامی

    خدا رو شکر این اول کاریه به یه شعر خوب برخوردم. حس شعریم گل کرد خداییش.

    کاش خانه در نداشت...

    به روز شد
    حالم درست حال و هوای کبوتر است

    سلام بزرگوار

    ممنون از حضور سبزتان

    خواندم و لذت بردم



    موفق باشید و شایسته
    سلام
    شاعر بیا طریق تصنع رها کنیم
    طوفانی از حقیقت مطلق بپا کنیم


    بگو به مدعی از شعر من تو خرده مگیر
    که من توان سرودن همینقدر دارم
    خروش
    سلام من شمارا تومحفل فریدن دیدم شعرهایی که اونجا خوندین خیلی زیبا بودن می شه از اون شعرها تو وبتون بزارین ممنون می شم
    ----------------------------------------------------------------------------------
    سلام دوست من شعرهایی که در محفل فریدن خواندم در همین وبلاگ هم هست به امید دیدار مجدد شاد باشید
    سلام وعرض ادب شعر های شما وعباس کیقبادی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان را هنوز فراموش نکرده ام به امید شب شعری دیگر
  • کورش(عاشقانه هام)
  • سلام
    خوب بود چونان همیشه که خوب بود ومثل آینده که خوب هست.
    «مار میان خطوط من
    شعر می گوید»
    وقتی به خودم می پیچم
    از این حرف ها زیاد می زنم
    .
    .
    .
    می مانم منتظر رد پای قلمتان...
    سلام
    با تشکر از الطافتون .
    آخرین لحظه دیدار به روزه و منتظر دیدار شماست .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی