درحوالی اشراقkhoroosh

درحوالی اشراقkhoroosh

عباس شاه زیدی، خروش اصفهانی، شاعر ،مدرس، نویسنده و منتقد ادبی
دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، (دانشگاه اراک و دانشگاه پیام نور)
آثار چاپ شده ی عباس شاه زیدی: khoroosh
1- در حوالی اشراق 1385 ناشر گفتمان اندیشه توسط قلمستان
2- به کسی دل باخته ام 1388 نشر تکا تهران (توسعه کتاب ایران)
3-گزیده ی شعر دفاع مقدس 1390
4-پرسه های بی پایان 1391 انتشارات فصل پنجم تهران
5- این شعرمراکُشت..."شعرهای آیینی -نشرجمهوری تهران 1394
6- دوبیتی های من عین لُهوف است-نشرجمهوری تهران 1395
7- - از نقش جهان تا شاه جهان - سفرنامه ادبی به هندوستان
8- مقاله ی عالمان شاعر وشعر عالمانه 1388
9-مقاله ی جریان شعردرتاریخ مکتب اصفهان نشرسوره 1393


یا من هو اختفی لفرط نوره
الظاهر الباطن فی ظهوره
آ نچه دراین سایت می خوانید بی شک سیاه مشقی است ازشاعری که شعر رابی تکلف وبی پیرایه زندگی کرده وگوی دل بیقرارش رابه ابروان کشیده تغزل مبتلا ، اما همینقدر هست که خداوندگاران سخن و اهل ادب در نشر این واگویه های دل.. برمن خرده نگیرند وبه دیده اغماض بنگرند. که می نگرند چه . این کمترین رانه باکسی سر ستیزه های تنگ نظرانه است ونه داعیه شعر و شاعری که بقول حضرت صائب....ستاره سوخته پروای اعتبارندار د... این را از باب تواضع نگفتم که حقیقتی است که به آن باور قلبی دارم و .اگراز عمرم چیزی به یاد مانده ، لحظه هایی است که باهمین ابیات گذرانده ام وکمتر از سردلخوشی وبیشتر ازسردلگرفتگی ، به شاعری محکوم شده ام شهادت می دهم این دفتر به غیر از منظومه های آیینی اش که حلقه بندگی وارادت مرا به ذوات مقدسه چهارده تجلی گاه نور الهی نشان می دهد مابقی بدون هیچ تعارفی پریشان گویی های من است در دهه های 70و80 تاچه قبول افتد وچه درنظرآید
دیگر من وسکوت ، که گویا تر از منند
در لابلای شعرمن این استعاره ها
غوغا مکن.خروش.که بسیار دیده است
این بحر موج خیز از این تخته پاره ها
یاحق ...
ایمیل-khoroosh1348@gmail.com
https://telegram.me/yek_joreh_ghazal/40
shahzeidi.ir@ اینستاگرام

بایگانی
آخرین نظرات

راز ققنوس

جمعه, ۳ مهر ۱۳۸۸، ۰۷:۴۰ ب.ظ

 
به شهید حسین فهمیده

رفته بودی که با پرستو ها لحظه کوچ همسفر باشی

کودکی را دلت به هم می خورد خواستی تا بزرگتر باشی

از سیاهی زمین لبالب بود  دایره توی دایره شب بود

خواستی ای ستاره کوچک مثل خورشیدشعله ور باشی

به افقهای دور دل بستی بین من با تو فرق بسیار است

من که ماندم قفس نشین باشم رفته بودی پرنده تر باشی

تا که پیدا کنی نشانی دوست بر گزیدی تو بی نشانی را

تا از اسرار با خبر باشی رفتی از خویش بی خبر باشی

مرد قالوا بلی شدن یعنی تا خط جور باده  نوشید ن

چون زدی ساغر بلا باید تشنه ساغری دگر باشی

تانکها اتفاق افتادند ناگهان بغض آسمان ترکید

وسعت روح تو نمی گنجد که در این شعر مختصر باشی

سیزده ساله می شود حتی رهبر امتی خداجوشد

تا برای همیشه در تاریخ به همین نام مفتخر باشی

آه...باد صبا چه ها دیدی که لبت بسته است از گفتن

تو که با ما نمی زنی حرفی بهتر آن است در به در باشی
  • عباس شاه زیدی

نظرات  (۲۸)

سلام این کد رو گذاشتم تو وبلاگم خیلی خوشکل و ناز شده

آموزشش هم اینه

*** اگر دوست داری کلمه نظر دهید که زیر همه نوشته هات به شکل خیلی ساده وجود داره رو خیلی جذاب کنی به اینجا برو

http://blogdownload.blogfa.com/page/comment-blogfa.aspx

______________________________________



*** اگر دوست داشته باشی میتونی لینک وبلاگت رو بین وبلاگهای دیگه توی سایت
www.SAREVAGHT.com که مخصوص وبلاگهاست به رایگان در صفحه اول تبلیغ کنی .
این کد رو در ویرایش قالب وبلاگت قرار بده زیر تگ برای پیدا کردنش هم کافیه بعد از رفتن به ویرایش قالب دکمه های CTRL + F رو با هم فشار بدی و بعدش هم رو جستجو کنی . بعد از اینکه کد رو قرار دادی یک ستاره زیر همه نوشته هات اضافه میشه که بازدید کننده های وبلاگ با کلیک روی اون ستاره به مطلبت رای میدن که امتیاز وبلاگت بالاتر میره .

راستی میتونی بجای عکس ستاره هر عکس یا نوشته دیگه ای رو جایگزینش کنی فقط باید توی کد به جایhttp://sarevaght.com/web/images/gif.gif آدرس عکس  خودت رو قرار بدی  ( البته کوچیک باشه )

کد :

 

src="http://sarevaght.com/web/star.js">
href="http://www.sarevaght.com/web/add?
url=/&title=">

document.write(opp1);




______________________________________
  • مطهره عباسیان
  • سلام بر آقای شاه زیدی عزیز
    شعرتان زیبا بود . اینکه شاعر از مفاهیم ارزشی بنویسد ستودنی ست بدون در نظر گرفتن جناح و دسته بندی های سیاسی.
    خوشحال می شوم به من سر بزنید.
    درود بر دوست و استادعزیزی که دلمان برایش تنگ شده

    سری بزنید خوشحال می شیم
    با احترام
    نامدارپور
    تا از اسرار با خبر باشی رفتی از خویش بی خبر باشی
    عشاق وامانده نامه هنوز منتظر نظرات شماست
    یاحق
  • مدرسه ی فرهنگ
  • به مناسبت بزرگداشت مولانا و گرامی داشت سردار شهید سید خداداد احمدی،نشست ادبی قصیده ی بی انتها در دبیرستان دخترانه ی فرهنگ برگزار می گردد؛لذا از کلیه ی علاقه مندان دعوت می گردد جهت شرکت در این مراسم روز سه شنبه تاریخ 88/7/7 ساعت 14:30 در دبیرستان فرهنگ حضور یابند.
    منتظر حضور سبزتان هستیم.
    درود...

    آه...باد صبا چه ها دیدی که لبت بسته است از گفتن

    تو که با ما نمی زنی حرفی بهتر آن است در به در باشی

    موفق باشید
    سلام استاد
    خسته نباشید
    من خودم هیچ وقت شعر موضوعی نگفتم و نمیگم اما شعرتون به دلم نشست
  • امین شیرزادی
  • سلام. با پریغزل به روزم
    و طعم گیلاس

    وقتی؛

    چشمانت روی لب هایم خوابید!

    به روزم و منتظر....................
  • کورش ترابی
  • سلام شاعر
    با تازه های آزادم به روزم
    کار نکرده...
    منتظرم
    سلام
    با« یکبار نشد......» به روزم
    و منتظر نظرات شما
    با سپاس
    یا حق
  • نسرین بهنام مژاد
  • سلام بسیار زیبا بود
    به روزم
    و منتظر نظرات شما.
  • غزلانه(منصوری)
  • درود.
    همچنان محظوظیم.
    به روزم و بدرود.
    شاد زی
    مهر افزون.
    سلام
    می دونی خاصیت یک شعر خوب اینه که حتی اگه با شاعر هم اعتقاد نباشی شعرش قرین لذتت کنه و این اثر با من همان کرد که گفتم .
    پایدار باشید .
    با یک شعر هول هولکی به روزم و منتظر . بهروز باشید .
  • نسرین بهنام نژاد
  • سلام
    اجازه لینک هست؟
  • مرتضی پارسا
  • سلام
    خرابیهای بلاگفا تمام شد ومن به روز

    با حسین منزوی
    وخودم
    به شور وحال خوش آمدی
  • مظاهر کثیری نژاد
  • سلام!
    از دوستان خودم هم عذر می خوام که مدتی سرگرم خودم بودم و هیچ گونه فعالیتی نداشتم و نظری هم برای اونها نگذاشتم.امیدوارم به لطافت دلشون من رو ببخشند.
    با چهار رباعی به روزم و چشم به راه دوستان خودم می مانم تا در را باز کنند و به دیدار بیماری از جنس نشئه های محبت بیایند.
    عیادت بیمار مستحب است.پس سری بزنید.
    افتخار دارم که در کنار دوستان خوبی چون شما که شاعر توانمندی نیز هستیددر راهی گام نهاده ام که با بزل عنایت جنابعالی و دوستان و راهنمائی های دلسوزانه تان گامی به سمت اعتلای ادبیات این سرزمین خواهد بود .انشا’الله (از نقطه نظرات و پیشنهادات شما راجع به اهل قلم استقبال می کنم .در پناه امام زمان سلامت و موفق تر باشید.
  • امین شیرزادی
  • سلام.دوست ارجمندم برای غزلخوانی دعوتتان میکنم با ارادت
  • فواد (آب ، خرد ، روشنی)
  • سلام.
    تعهد شما ستودنی است آقای شاه زیدی. شعر زیبایی بود.
    من هم به روزم و منتظر شما.
    موفق باشید.
  • غزلانه(منصوری)
  • درود.
    آقا جواد میگن بپرس چرا استاد تو این عکس خوابشون گرفته؟
    به روزم.
    بدرود
    شاد زی
    مهر افزون.
  • کافه نادری
  • سلام .محسن نادری هستم پسر خاله حسین.خیلی از دستش روز دارید حالا پسر خالهش هم اومد.شعر های شما قبلا هم توسط اینجانب خوانده می شد.روزگار خوش.
    رفتی بالا
    بیا پایین،
    دست های تو را
    قصه ها بلد شده اند!

    آپ هستم و منتظر نظرات سازنده شما...
  • کورش ترابی
  • سلام
    به روزم با غزلی برای او که نمی دانم ...
    منتظر نقد شما
  • نسرین بهنام نژاد
  • سلام
    به روزم و منتظر نظرات شما
    ممنون
    سلام
    با غزلی به روزم
    منظرم مثل همیشه
    ............................................................
    لبهایتان مثل هرروز ،قصد تبسم ندارند
    آری زبان من و تو ،میل تفاهم ندارند
  • سمیه طوسی
  • سلام آقای شاهزیدی
    اثر ارزشمندتان را خواندم .مثل همیشه روان و نغز . البته ناخوداگاه ذهنم را کشاند به سمت « که زنده رود کنارت کمی قدم بزند...»
    امید که تا همیشه زنده رود ؛ جاری بماند ...
    با احترام
  • نادر شیرانی
  • خروشا دردمون درمون نداره
    ره خاکی دلم پایون نداره
    تو بل تا ای بلیطا سیم بوازن
    خروش اروم بگر پام جون نداره
    معنی..............!
    خروشا درد ما درمان ندارد
    و خاکی راه دل پایان ندارد
    تو بگذار چون بلوطی من ببازم (بازی بکنم)
    خروش ، ارام ، پایم جان ندارد
    سری بزن کولاک...........!
    با افتخار لینکت کردم.........!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی