درحوالی اشراقkhoroosh

درحوالی اشراقkhoroosh

عباس شاه زیدی، خروش اصفهانی، شاعر ،مدرس، نویسنده و منتقد ادبی
دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، (دانشگاه اراک و دانشگاه پیام نور)
آثار چاپ شده ی عباس شاه زیدی: khoroosh
1- در حوالی اشراق 1385 ناشر گفتمان اندیشه توسط قلمستان
2- به کسی دل باخته ام 1388 نشر تکا تهران (توسعه کتاب ایران)
3-گزیده ی شعر دفاع مقدس 1390
4-پرسه های بی پایان 1391 انتشارات فصل پنجم تهران
5- این شعرمراکُشت..."شعرهای آیینی -نشرجمهوری تهران 1394
6- دوبیتی های من عین لُهوف است-نشرجمهوری تهران 1395
7- - از نقش جهان تا شاه جهان - سفرنامه ادبی به هندوستان
8- مقاله ی عالمان شاعر وشعر عالمانه 1388
9-مقاله ی جریان شعردرتاریخ مکتب اصفهان نشرسوره 1393


یا من هو اختفی لفرط نوره
الظاهر الباطن فی ظهوره
آ نچه دراین سایت می خوانید بی شک سیاه مشقی است ازشاعری که شعر رابی تکلف وبی پیرایه زندگی کرده وگوی دل بیقرارش رابه ابروان کشیده تغزل مبتلا ، اما همینقدر هست که خداوندگاران سخن و اهل ادب در نشر این واگویه های دل.. برمن خرده نگیرند وبه دیده اغماض بنگرند. که می نگرند چه . این کمترین رانه باکسی سر ستیزه های تنگ نظرانه است ونه داعیه شعر و شاعری که بقول حضرت صائب....ستاره سوخته پروای اعتبارندار د... این را از باب تواضع نگفتم که حقیقتی است که به آن باور قلبی دارم و .اگراز عمرم چیزی به یاد مانده ، لحظه هایی است که باهمین ابیات گذرانده ام وکمتر از سردلخوشی وبیشتر ازسردلگرفتگی ، به شاعری محکوم شده ام شهادت می دهم این دفتر به غیر از منظومه های آیینی اش که حلقه بندگی وارادت مرا به ذوات مقدسه چهارده تجلی گاه نور الهی نشان می دهد مابقی بدون هیچ تعارفی پریشان گویی های من است در دهه های 70و80 تاچه قبول افتد وچه درنظرآید
دیگر من وسکوت ، که گویا تر از منند
در لابلای شعرمن این استعاره ها
غوغا مکن.خروش.که بسیار دیده است
این بحر موج خیز از این تخته پاره ها
یاحق ...
ایمیل-khoroosh1348@gmail.com
https://telegram.me/yek_joreh_ghazal/40
shahzeidi.ir@ اینستاگرام

بایگانی
آخرین نظرات

از این شب گردی ها

سه شنبه, ۱ دی ۱۳۸۸، ۰۶:۱۸ ب.ظ
 20و21 آذر ماه 88 باتنی چند از دوستان شاعر به منظور شرکت در همایشی به شهر  زنجان دعوت بودیم نزدیک غروب بود داشتیم آماده رفتن به جلسه می شدیم که یکی از دوستان پیشنهاد داد سری به مزار حسین منزوی بزنیم در هوای مه آلود و یکی دو درجه زیر صفر زنجان راه افتادیم وبعد از گذشتن از حسینیه اعظم زنجان به دهانه ورودی بازار شهر رسیدیم صبح همانروز حسین حسن نژاد در حالی که ما با دوستان درمحل  همایش نشسته بودیم با تلاش زیاد وپرسان پرسان قبر منزوی را پیدا کرده بود خودش می گفت نشسته بودم تا ظهر غزلهای منزوی را برایش می خواندم  وحالا هم بلد ما او بود به دنبالش راه افتادیم  اما من جلو تر می دویدم اینکه می گویم می دویدم نه اینکه تند تند راه می رفتم راستی می دویدم  دیگر هوا کاملا تاریک شده بود ونیم ساعتی یا بیشترهم از مغرب گذشته بود اینکه شبانه رفتیم دلیلش این بود که فردا صبح زود باید از زنجان بیرون می زدیم  بالاخره مسیر طولانی بازار زنجان را طی کردیم و به خیابانی رسیدیم که اسمش را هم نپرسیدیم درست آن طرف خیابان هنوز درب ورودی قبرستان قدیمی شهر باز بود وارد شدیم ودر تاریکی شب دیگر تقریبا خیلی مشکل بود تا مزار آشنا را پیدا کنیم  همینطور که می گشتیم قبر نسبتا بلندی از سطح خاک را دیدیم من گفتم اینجا حتما آرامگاه حسین  منزوی است اما وقتی رسیدیم عزیزی  دیگر بود که من از کودکی در باره اش زیاد خوانده بودم از آن تیپ آدمهایی که به قول معروف فنا ء فی الله را بر زندگی دنیوی تر جیح داده بود آری اینجا آرامگاه مردی بود که هیچگاه آتش عشق دوست در دلش رو به سردی نگذاشت خودم هم باورم نمی شد انگار خودش ما را صداکرد با آن تمثال ملکوتی اش که ما را به سلو کی سبز دعوت می کرد   ما حالا برسر مزار عارف سترک  حاج ملا آقاجان زنجانی  بودیم که در این مجال اندک نمی توانم از اوبیشتر از این  بگویم چند قدم آنطرف تر قبری را دیدیم که رویش با خط درشت نوشته شده بود  نام من عشق است آیا می شناسیدم و زیر آن امضای کشیده حسین منزوی ماه غزل ایران همان امضایی که برای خیلی از اهل ادب آشنابود حکاکی شده بود انتخاب این مصراع با این سبک ساده و صمیمی تماشاگر را به تحسین و خاموشی وا می داشت   سال 1379 من استاد را در شب شعری در اصفهان دیده بودم و یکی دو بیت هم برایم نوشت وابراهیم اسماعیلی نازنین که خدایش به سلامت بدارد  همینطورکه او برایم می نوشت عکسی از من و او شکار کرد نمی دانم چرا یک مرتبه یاد این بیت صائب افتادم که می گوید غمی هر دم به دل از سینه صد چاک می ریزد  زسقف خانه درویش دائم خاک می ریزد . بگذریم همسفران عزیزم  عباس کیقبادی وحسین حاج هاشمی   و حسین حسن نژاد بودند بالاخره چه می شد کرد جز نثار فاتحه ای به روح همیشه عاشقش . روحش شاد
  • عباس شاه زیدی

نظرات  (۲۱)

  • مرتضی امامی
  • قابل توجه عزیزان علاقمند به دنیای زیر آب

    وبلاگ شیلات آپدیت شد:
    تکثیر و پرورش ماهی قزل آلا _ قسمت دوم : اختصاصات آب کانال پرورشی

    این وبلاگ خوشبختانه رتبه خوبی توی گوگل داره.... فکر میکنم اگه تبادل لینک داشته باشیم به نفع هر دومون باشه

    اگه موافقی لطفا با نام شیلات من رو لینک کن و خبرم بده با چه اسمی شما رو لینک کنم

    به امید آشنایی بیشتر
  • لنگر تسکین
  • درود...

    یادش بزرگ تا ابد بر پیشانی عشق...

    خاطره تون هم جالب بود و خواندنی...چه خوب شد که بالاخره مزار حسین منزوی رو پیدا کردید...خوش به حالتون...

    راستی...خانم صباغ زاده گله ی شما رو به من رسوندن...واقعا شرمنده ام...نمی دونم چی بگم...کاش از گذشت زمان ثانیه ها با من راه میومدند!
    وقتم بی جهت پر میشه و من رو از سعادت ملاقات شما محروم می کنه...
    باید ببخشید...به امید دیدار...
    زنده باشید.
  • حسین حسن نژاد
  • سلام آقا
    آن روزگردی و بعد شبگردی در زنجان خاطره ای ست شیرین و همیشگی برایم
    و آن سفر در کنار شما و آقای کیقبادی و آقای حاج هاشمی افتخاری و فرصتی بیشتر برای آموختن
    خوش به حال زنجان
    با سپاس
    یا حق
  • حسین حسن نژاد
  • سلام
    با ( کاش سیگار بودم ) به روزم
    و منتظر نظرات شما
    با سپاس
    یا حق
  • کورش ترابی
  • ...و سلام.
    .
    .
    .
    .
    و السلام...
  • کورش ترابی
  • به روزم
    سلام
    با تشکر از الطافتون باز هم منتظر حضور شما هستم .
  • ابراهیم شایان
  • سلام بر استاد خروش اصفهانی
    وبلاگ تازه تاسیسم چشم به راه نگاه شماست
    منتظرم
    یا حق
  • امین شیرزادی
  • سلام! با دوغزل منتظرم
  • هدهد میرزا
  • سلام بر شما دوست عزیز

    یک "زندانی" منتظر شماست!

    با نظراتتان یاری اش کنید( لطفاً!)

    در بند آن نیم که به دشنام یا دعاست
    یادش بخیر هر که ز ما یاد می کند
    یاحق
  • سجاد ناصری
  • سلام

    شعر می خوهی اگر باز فقط لب تر کن

    با غزلی به روزم و منتظر

    دوست عزیزم حسام بهرامی هم با یک غزل زیبا به روز است. www.leyley.blogfa.com

    موفق باشید
  • نسرین بهنام نژاد
  • سلام
    با غزلی به روزم
    و منتظر نظراتتان
    موفق باشید
    در پناه خدا...
    یک سوال گنگ و خیس یک سکوت تکراری

    من همیشه در سجده تو قنوت تکراری

    سلام استاد خروش عزیز

    از مطبتون لذت بردم خوش گذشته انشاالله
    به روزم ومنتظر نظراتتون
    برای شعر و برای شاعر




























    برای "خروج" کلیک کنید
  • جواد حاجی زاده
  • دلم گرفته است عجیب
    برای خاطری غریب
    شکسته شد سرودنم
    ز ِ‌تیر ِ‌کاری ِ‌رقیب
    منتظر حضورتان هستیم
  • لنگر تسکین
  • چین خورده است لب هایت

    برای خندیدن

    چه قدر فرصت داری !

    به روزم و منتظر حضور شما...
  • ابراهیم اسماعیلی اراضی
  • درود بر تو و بر هر که اهل عاشقی است.
  • ابراهیم اسماعیلی اراضی
  • سلام. شاید باور نکنین ولی دیشب اینجا بودم. شرحش بمونه برای بعد.
  • حسین حسن نژاد
  • سلام آقا
    با ( چند روایت معتبر درباره ی اهل تعقل) به روزم
    و منتظر نظرات شما
    با سپاس
    یا حق
  • نسرین بهنام نژاد
  • سلام

    وبلاگ نوشته هام را تاسیس کردم

    ممنون میشم سری بزنید

    منتظر نظراتتان هستم

    در پناه خدا...
    سلام
    دومین همایش کربلا درآئینه ی شعر
    باموضوع شعر عاشورایی

    دبیر خانه ی همایش :نجف آباد امیرآباد خیابان شریعتی روبروی پارک ملت.مجموعه فرهنگی شهید منتظری
    تلفکس:0331-2436661
    همراه :09137120865

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی