درحوالی اشراقkhoroosh

درحوالی اشراقkhoroosh

عباس شاه زیدی، خروش اصفهانی، شاعر ،مدرس، نویسنده و منتقد ادبی
دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، (دانشگاه اراک و دانشگاه پیام نور)
آثار چاپ شده ی عباس شاه زیدی: khoroosh
1- در حوالی اشراق 1385 ناشر گفتمان اندیشه توسط قلمستان
2- به کسی دل باخته ام 1388 نشر تکا تهران (توسعه کتاب ایران)
3-گزیده ی شعر دفاع مقدس 1390
4-پرسه های بی پایان 1391 انتشارات فصل پنجم تهران
5- این شعرمراکُشت..."شعرهای آیینی -نشرجمهوری تهران 1394
6- دوبیتی های من عین لُهوف است-نشرجمهوری تهران 1395
7- - از نقش جهان تا شاه جهان - سفرنامه ادبی به هندوستان
8- مقاله ی عالمان شاعر وشعر عالمانه 1388
9-مقاله ی جریان شعردرتاریخ مکتب اصفهان نشرسوره 1393


یا من هو اختفی لفرط نوره
الظاهر الباطن فی ظهوره
آ نچه دراین سایت می خوانید بی شک سیاه مشقی است ازشاعری که شعر رابی تکلف وبی پیرایه زندگی کرده وگوی دل بیقرارش رابه ابروان کشیده تغزل مبتلا ، اما همینقدر هست که خداوندگاران سخن و اهل ادب در نشر این واگویه های دل.. برمن خرده نگیرند وبه دیده اغماض بنگرند. که می نگرند چه . این کمترین رانه باکسی سر ستیزه های تنگ نظرانه است ونه داعیه شعر و شاعری که بقول حضرت صائب....ستاره سوخته پروای اعتبارندار د... این را از باب تواضع نگفتم که حقیقتی است که به آن باور قلبی دارم و .اگراز عمرم چیزی به یاد مانده ، لحظه هایی است که باهمین ابیات گذرانده ام وکمتر از سردلخوشی وبیشتر ازسردلگرفتگی ، به شاعری محکوم شده ام شهادت می دهم این دفتر به غیر از منظومه های آیینی اش که حلقه بندگی وارادت مرا به ذوات مقدسه چهارده تجلی گاه نور الهی نشان می دهد مابقی بدون هیچ تعارفی پریشان گویی های من است در دهه های 70و80 تاچه قبول افتد وچه درنظرآید
دیگر من وسکوت ، که گویا تر از منند
در لابلای شعرمن این استعاره ها
غوغا مکن.خروش.که بسیار دیده است
این بحر موج خیز از این تخته پاره ها
یاحق ...
ایمیل-khoroosh1348@gmail.com
https://telegram.me/yek_joreh_ghazal/40
shahzeidi.ir@ اینستاگرام

بایگانی
آخرین نظرات

لاک تنهایی

دوشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۰، ۰۹:۵۹ ق.ظ

 غزل ...

ما کنار سفره ی دنیا به شعری قانعـــــــــــیم

کاملا حق با تو بود ای عشق ما دیوانه ایم

خود نمی دانیم درما بیشتردیوانگی است

یا از آن دیوانه های بیشتر فرزانه ایم

ها ...برقص ای شعر هرجوری که می خواهد دلت

ما زیادی پای بند این تقید ها نه ایم

او دچار حیرت و ما هم دچار حیرتیم

مثل این که ما و بیدل سال ها هم خانه ایم

عاقبت در لاک تنهایی خود دق می کنیم

ما که پیش آشنایان اینقدر بیگانه ایم

لاف می آییم ما ای شمع کارت را بکن

ما که قد جرآت پروانه بی پروا...نه ایم...........

1386

  • عباس شاه زیدی

نظرات  (۲۶)

سلام

و عرض تبریک فراوان

موفق باشید

بدرود
  • مهدی مرادلو
  • سلام
    تبریک میگم
    برگزیده شدن در سوگواره رو
    اگر امکانش باشه به وبلاگه بنده هم سر بزنید
    فقط نظر فراموش نشه
    یا علی
    خداحافظ
    کد لگوی ما
  • سیدحامدآساره
  • سلام بزرگوار
    ارادت

    اتفاقا خیلی هم به دل می شینه
    اینجور قافیه ها جذابیت بیت رو دو چندان می کنه به عقیده بنده.

    درود
  • محمود شریفی
  • سلام زیبا بود من هم با قصه ی ناتموم در خدمت دوستانم خوشحال میشم از نظراتتون بهره مندم کنید یا علی
    چقدر قافیه سخته چقدر قافیه آزارم می ده چقدر شعر سخته چقدر پر از اندوهم که سه بیت هم نمی تونم بگم که جوشش باشه نه کوشش ....من خیلی .....
  • کورش ترابی
  • سلام
    خوبید آقای خروش
    برای بار صدم دمتون گرم
    برای بار صدم خوشم اومد
    پیشنهاد میکنم توضیح اولشم بردارید
    توی شعر که توجیه شاعرانش هست(حتی میشد نباشه،اونم نبود کار در اوج بود اما من میدونم چرا آوردید، قبول!)
    این بیت را هم نشنیده بودم که خیلی خیلی بهم چسبید

    ها برقص ای شعر هرجوری که می خواهد دلت
    ما زیادی پای بند این تقید ها نه ایم

    از لطفتون ممنونم
    همیشه پیروز و موید و خوشحال باشید
    یا حق
    درود...
    سلام
    اقا دلمون براتون تنگ شده
    لا اقل یه سری به وبمون بزنید
    منتظر نقد سازنده ی شما هستم
  • محمدحسین ملکیان
  • سلام عزیزدل
    غزلو دوست داشتم. کاری که توی بیت اول کردید را بیشتر. ولی کاش توضیح قبل شعر را حذف می کردید.
    کوچیکیم
  • عباس شاه زیدی
  • روچشم فراز جان
    خذف شد
  • زهرا بن یباره
  • سلام دوست خوبم
    به روز شدم
    منتظر حضور سبزتون هستم
    سلام وعرض احترام
    بسیار زیبا و بامفهوم
    خواندم ولذت بردم
    البته ابتدا بسیار محکم بود و کم کم ضعیفتر شد
    به هر ترتیب موفق و پیروز باشید
    یا علی
  • امید های سراب
  • سلام زیباست
    اما چرا اینقدر اسرار دارید غزل ها را طولانی کنید
    اگر چند بیت کمتر بود به نظر من زیبا تر می شد
    خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنید وشعرامو نقد کنید
    کاملا حق با تو بود ای عشق ما دیوانه ایم
    عالی عالی
    سلام آقای شاه زیدی خسته نباشید به روزم با یه کار کوتاه سپید فکر کنم ..که نشان دهنده یک ذهن سرگردان و حیرانه و نمی دونه آخرش کدوم یک از این راه ها بهترینه تجربه کردن این همه سبک و قالب به نظر خودم زیاد جالب نیست هنوز کسی نمی دونه من چی می گم رباعی سپید ترانه نیمایی ...نثر ادبی ...این همه پراکندگی ذاتی خسته کننده شده واقعا
  • حسنا محمدزاده
  • سلام بر آقای شاهزیدی بزرګوار

    الحق که انتخاب منصفانه ای کرده اند همه ی اشعار شما مخصوصا اشعار آیینی تان زیبا و خواندنی اند تبریک صمیمانه ی مرا پذیرا باشید
    از غزل زیبایتان لذت بردم و بیش از پیش تلاشهایتان را در راستای پیشرفت سطح شعر استان می ستایم

    یا علی
  • نیلوفر مسیح
  • سلام بزرگوار
    به خانه فرزندان مکتب ادبی اصالت کلمه وخوانش چند اثر دعوتید .
    منتظر نگاه نقاد شما هستم.
    یاحق
  • درحوالی اشراق
  • دوست بزرگوار من "نیلوفرمسیح" ازابراز لطفتان ممنون
    هرچه تلاش کردم به وب شما بیام باز نشد
    فکرکنم آدرسو اشتباهی دادین
    ممنون
    درود بر میرزا عباس خان شنیده ایم دارالطباعه ی مبارکتان به علو درجات نایل گردیده است واسباب نشاط و شادمانی خاطر همایون ما را فراهم نموده , ممالک محروسه افتخار میکند به حضور مبارکتان انشاءا... مبارک است
    خودمان آمدیم محض سامان دادن اوضاع
    ایام به کامتان شیرین و قلمتان مستدام
    پیامی از قبله ی عالم شایان السلطنه
    سلام استاد خروش خسته نباشید با دو سپید به روزم بمیرم دست از اعتقاد خود به شعر برنخواهم داشت چون در رگ و جان من چون گسل هر روز به لرزه درمییایدامیدوارم از نظرات شما استفاده کنم
    سلام و خسته نباشید ممنون از راهنمایی تون جناب آقای شاه زیدی بله موافقم اما ذکر کردم تازه شروع کردم و اونم با پشتوانه مطالعاتی کم...حتما ادامه می دم و به اون قله فکر می کنم راستی این مطلب بنده مطلب ثابت وبلاگ هست مثل تیتر می مونه مابقی همیشه به روز اند دقت به تاریخ کنید متوجه می شید متشکرم در هر صورت باز هم از نظراتتون منو بهره مند کنید
    سلام
    اقا ما از یه غزلاتون استقبال کردیم
    منتظر نظر شما هستم
  • احسان معبودی
  • سلام
    نگه رنجه بفرمایید.
  • سید علی محمد نقیب
  • سلام...
    با یک رباعی به روزم و مشتاقانه منتظر نقد و نظر شما هستم....
    عاقبت در لاک تنهایی خود دق می کنیم

    سلام ، بسیار زیبا سروده اید ، شاعر بمانید

    با افتخار پیوند شدید ، خوشحال میشم از نگاه ونظرتون استفاده کنم ، به من سر بزنید یا علی
  • جواد احمدی
  • سلام خروش جان شعر خوبی بود بخصوص بازی با قافیه.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی