درحوالی اشراقkhoroosh

درحوالی اشراقkhoroosh

عباس شاه زیدی، خروش اصفهانی، شاعر ،مدرس، نویسنده و منتقد ادبی
دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، (دانشگاه اراک و دانشگاه پیام نور)
آثار چاپ شده ی عباس شاه زیدی: khoroosh
1- در حوالی اشراق 1385 ناشر گفتمان اندیشه توسط قلمستان
2- به کسی دل باخته ام 1388 نشر تکا تهران (توسعه کتاب ایران)
3-گزیده ی شعر دفاع مقدس 1390
4-پرسه های بی پایان 1391 انتشارات فصل پنجم تهران
5- این شعرمراکُشت..."شعرهای آیینی -نشرجمهوری تهران 1394
6- دوبیتی های من عین لُهوف است-نشرجمهوری تهران 1395
7- - از نقش جهان تا شاه جهان - سفرنامه ادبی به هندوستان
8- مقاله ی عالمان شاعر وشعر عالمانه 1388
9-مقاله ی جریان شعردرتاریخ مکتب اصفهان نشرسوره 1393


یا من هو اختفی لفرط نوره
الظاهر الباطن فی ظهوره
آ نچه دراین سایت می خوانید بی شک سیاه مشقی است ازشاعری که شعر رابی تکلف وبی پیرایه زندگی کرده وگوی دل بیقرارش رابه ابروان کشیده تغزل مبتلا ، اما همینقدر هست که خداوندگاران سخن و اهل ادب در نشر این واگویه های دل.. برمن خرده نگیرند وبه دیده اغماض بنگرند. که می نگرند چه . این کمترین رانه باکسی سر ستیزه های تنگ نظرانه است ونه داعیه شعر و شاعری که بقول حضرت صائب....ستاره سوخته پروای اعتبارندار د... این را از باب تواضع نگفتم که حقیقتی است که به آن باور قلبی دارم و .اگراز عمرم چیزی به یاد مانده ، لحظه هایی است که باهمین ابیات گذرانده ام وکمتر از سردلخوشی وبیشتر ازسردلگرفتگی ، به شاعری محکوم شده ام شهادت می دهم این دفتر به غیر از منظومه های آیینی اش که حلقه بندگی وارادت مرا به ذوات مقدسه چهارده تجلی گاه نور الهی نشان می دهد مابقی بدون هیچ تعارفی پریشان گویی های من است در دهه های 70و80 تاچه قبول افتد وچه درنظرآید
دیگر من وسکوت ، که گویا تر از منند
در لابلای شعرمن این استعاره ها
غوغا مکن.خروش.که بسیار دیده است
این بحر موج خیز از این تخته پاره ها
یاحق ...
ایمیل-khoroosh1348@gmail.com
https://telegram.me/yek_joreh_ghazal/40
shahzeidi.ir@ اینستاگرام

بایگانی
آخرین نظرات

بیشتر...

چهارشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۰، ۰۶:۲۴ ق.ظ

رتبه ی اول هفتمین کنگره ی سراسری شعر رضوی کرمان شهریور ۱۳۹۱

شبی که برمی گشتم...

گریه غوغا می کند، دل های ویران بیشتر

صحن را پر کرده امشب بوی  باران بیشتر

هرچه کردم تا ضریحت راببوسم لحظه ای

بست برمن راه را این بیشتر ، آن بیشتر

یا تو داری می کشی شعر مرا سمت جنون

یا دل من می زند خود رابه توفان بیشتر

خوب جایی آمدی شاعر مگر نشنیده ای

می شود هر مشکل آسان با کریمان بیشتر

از شما پنهان نباشد از خدا پنهان که نیست

من خدا را دیده ام سمت خراسان بیشتر

بسته هرکس جایی از جغرافیا دل را و من

بسته ام سمت شمال شرق ایران بیشتر

بند بندم بیقرار اصفهان تا مشهد است

انس دارد روح من با این بیابان بیشتر

شب  میان پنج صحن و  هفت ایوان طلا

ماه جولان می دهد در این شبستان بیشتر

پنجره فولاد یعنی بارش یکریز نور

هرچه اینجا درد می بینید درمان بیشتر

علّتش  را من نمی دانم ولی در این حرم

بوی عطر کربلا جاری است در جان بیشتر

دارم امشب می روم اما دلم پیش شماست

ای گرفتار تو دل های پریشان بیشتر

این که مارا دوست می دارید یانه با شماست

ما شما را دوست می داریم از جان بیشتر

  • عباس شاه زیدی

نظرات  (۶۴)

سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی داری به سایت من هم سر بزن و بیا نظر تو در مورد تبادل لینک بگو اگر موافقی منو با اسم بسم رب الشهدا والصدیقین لینک کن و به من بگو با چه اسمی لینکد کنم.
سلام
زیبا بود
مخصوصا این ابیات


علتش را من نمی دانم ولی در این حرم

بوی عطر کربلا جاری است درجان بیشتر

دارم امشب می روم اما دلم پیش شماست

ای گرفتار تو دل های پریشان بیشتر



موفق باشید

سال نو هم پیشاپیش مبارک
  • کاش مےشد خدا را بوسید...
  • عشق را
    نوشتن نتوان؛
    باید چشید...
  • کاش مےشد خدا را بوسید...
  • عشق را
    نوشتن نتوان؛
    باید چشید...
  • کاش مےشد خدا را بوسید...
  • عشق را
    نوشتن نتوان؛
    باید چشید...
    سلام ...
    با کربلای دل ها به روز هستم...
    چند تا فایل کم حجم هم گذاشتم برای دانلود...
    و همچنین 3 تا فیلم توی ستون وب گذاشتم..
    ما رو از نظرات خودتون بی نصیب نگذارید...
    یاعلی...
    سلام و خسته نباشید خدمت استاد خوبم شعرون مثل همیشه تاثیر گذار بود نقد کار من نیست اما آرزوی موفقیت و سلامت و سعادت در این سال جدید، از دستم برمیاد. امیدوارم هرکجا که هستید ما رو از دعای خودتون بهره مند کنید انشاالله سال پر خیر و برکتی برای شما و خانواده عزیزتون باشه یا حق
    ما شما را دوست می داریم از جان بیشتر

    دست مریزاد ، انصافا" لذت بردم

    امسال و هر سالت سرشار ازشاعرانگی

    سالم باشید یاعلی
    سلام

    به روزم با یک غزل و منتظر نقد ونگاه
    سلام
    سال نو مبارک
    به روزم با خود خود عشق
  • محمدرضاسلیمی
  • سلام
    در انتظار نقدهای ارزشمندتان چشم به در دوخته ام در چاردیواری اجباری
    دیرپای و شادزی
    محمدرضا سلیمی
  • محمد جانبازان
  • سلام .با افتخار لینک شدید
  • سید علی محمد نقیب
  • سلام....
    با یک رباعی تقدیم به حضرت زهرا(س) به روزم و مشتاقانه منتظر نقد و نظر شما هستم...


    منتظر حضور پر مهرتون هستم با تشکر

    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا!
    خدا گواهه دل من رفت خراسان
    خوش به سعادتتون با این شعر...
    سلام دوست عزیزوبزرگوارم وسال نومبارک
    بااحترام کارزیبای خراسانیتان راخواندم وباافتخاردعوتیدبه خوانش ونقد دوغزل
    سلام خوشحالم که خواندمتان
    و مثل همیشه ساده و صمیمی و بی ریا
    شاد و شاعر باشید
    چای می آوری

    می گویم قند

    می خندی

    ارادت حاج عباس عزیز
    شب را دوست دارم
    چرا که در تاریکی
    چهره ها مشخص نیست
    و هر لحظه
    این امید
    در قلبم ریشه می زند
    که آمده ای
    اما من ندیده ام

  • محمدحسین ملکیان
  • سلام خروش عزیزم
    به روزم و منتظر
    علی علی
    السلام علیک استاد گرانقدر خودمان
    .
    ما را سفری بردید به مشهد با شعرتان ان شالله امام رضا پشتیبان شما و شعرهای گرانبهای شما بوده و امید را روز به روز در دل شما پر رنگ تر و به مقصود نزدیک ترک کند .ان شالله
    سلام دوست عزیز
    با یک کار ترجمه
    منتظر شما هستم
    @};-
    ------
    در ضمن اگر مایل به تبادل لینک هستید خبر دهید
    یا حق
    سلام شاعر بزرگوار
    غزل بسیار زیبایی بود طبعتان همیشه زلال
    سلام
    به روزم با خبر و شعر
    به دیدارم بیا
    سلام جناب شاه زیدی عزیز

    به روزم با چند کار کوتاه

    [
    درود
    ما شما را دوست می دارم
  • مطهره عباسیان
  • سلام

    مجموعه شعر

    "خورشید با ما مهربان نیست" به بازار آمد!

    نمایشگاه کتاب- شبستان راهرو 23 غرفه 23 انتشارات فصل پنجم

    پیشاپیش از همه کسانی که این مجموعه را در خلوتشان راه می دهند تشکر می کنم و امیدوارم که همدم و همراه خوبی برای لحظه های خلوتتان باشد. ضمن این که آماده دریافت نظرات و انتقادات دوستان هستم:

    motahareabbasian@yahoo.com
    سلام ...

    دست مریزاد . واقعا لذت بردم !

    در ضمن ... حرفهای نقطه چین دار هم به روز است و چشم به راه ...

    با احترام دعوتید
    00000000000000000000000000000000000000
    .................................................................
    =============================
    +++++++++++++++++++++++++++++++++











    ده بار دیگه هم که بخونم دهنم باز میمونه و نمیدونم چی باید یگم مثل خطوط بالا
    اگه شعر اینه پس چیزی که من جدیدا توی وبلاگم نوشتم چیه؟


    یا علی
    سلام
    لطفا نام شاعر این شعر زیبا را بنویسید

    عالی بود
    موفق باشید
  • حسنا محمدزاده
  • بسته هرکس جایی از جغرافیا دل را و من

    بسته ام سمت شمال شرق ایران بیشتر

    سلام
    چه غزل زیبا و دلنشینی !
    لذت بردم ممنون
    یا علی
    سلام
    واقعا بهتون تبریک میگم
    حتما این شعر زیبا از اعماق دل بود
    زیرا
    آنچه از دل براید بر دل نشیند
  • محمد جانبازان
  • سلام.بروزم و منتظر شما
    یه وقتایی چیزی که از دل بر میاد بر دل نمی نشیند!!!
    سلام دوست شاعرم

    به روزم....

    هینار
  • پوریا شیرانی
  • سلام به بزرگوارانی که با لطف بی نهایتشون منو شرمنده می کنن و چراغ این وبلاگ رو روشن نگه می دارن
    در این مدت که نه فرصت و نه دل و دماغی برای شعر گفتن و بروز شدن نبود ، از خواندن اشعار و دلنوشته های دوستان بی بهره نبودم و تا اونجایی که میتونستم به وبلاگ همه عزیزان سر زدم ، پیام گذاشتم و از لطفشون تشکر کردم
    ان شاالله ازین پس زودتر و منظم تر بروز می کنم

    با غزلی تازه میهمان خیال شما هستم

    (ازینکه اینبار پیام دعوتم بصورت عمومی ست عذر می خواهم)

    سربلند باشید

    taranehayeboumi.blogfa.com


    این که ما را دوست می دارید یا نه با شماست
    سلام

    به تاکسی چه بگویم ، کجا پیاده شوم ؟
    چرا سوار بمانم ، چرا پیاده شوم ؟
    کدام کافه ی این شهر جای خالی توست ؟
    کدام منظره تصویر احتمالی توست ؟

    بزمی ست برای وبلاگی تازه – برای کنار دوستان بودن .

    دوستان گرامی لطف کنند در وبلاگ هاشان لینک جدید را جایگزین کنند - با سپاس .
    آدرس جدید : Manzomeh.Blogfa.com با نام " امیر علی سلیمانی "

    منتظر دوستانم / با احترام – امیر علی سلیمانی
  • ابراهیم عالی پور
  • سلام دوست عزیز
    دعوتی به من
    برای خوانش ونقد
  • دبیر خانه هفتمین کنگره شعر رضوی
  • فراخوان هفتمین کنگره
    السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
    فراخوان
    هفتمین کنگره سراسری شعر رضوی از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام )
    موضوع
    برگزاری کنگره شعر پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضت امام رضا (علیه السلام )
    شرایط شرکت
    -محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد
    -قالب اشعار ارسالی به کنگره آزاد است ( قصیده و غزل و....) شرکت کنندگان می توانند حداکثر 3 اثر به دبیرخانه ارسال نمایند
    - آثارباید به صورت تایپ شده ارسال شودشرکت کنندگان میتوانند آثار خودرا از طریق وب سایت کنگره نیز ارسال دارند .
    داوری
    - دبیرخانه کنگره با توجه به حجم و نوع آثار رسیده ازطریق هیات داوری و در چند بخش تعدادی از آثار را انتخاب و از صاحبان اثر جهت حضور و قرائت شعر در کنگره دعوت به عمل خواهد آورد.
    جوایز
    نفر اول : لوح سپاس و تندیس جشنواره و مبلغ 8000000ریال جایزه نقدی
    نفر دوم: لوح سپاس و تندیس جشنواره و مبلغ 7000000ریال جایزه نقدی
    نفر سوم : لوح سپاس و تندیس جشنواره ومبلغ 6000000ریال جایزه نقدی
    نفر چهارم : لوح سپاس و تندیس جشنواره و مبلغ 5000000ریال جایزه نقدی
    نفر پنجم: لوح سپاس و تندیس جشنواره ومبلغ 4000000ریال جایزه نقدی
    نفر ششم، هفتم و هشتم : لوح سپاس و تندیس جشنواره و مبلغ 3000000ریال جایزه نقدی
    تقویم
    مهلت ارسال آثار : 15شهریور 1391
    اعلام نتایج : 31شهریور1391
    تاریخ برگزاری کنگره: بخش مسابقه کنگره 27شهریور ماه همزمان با هفته فرهنگ رضوی
    تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه در استان : سه شنبه 4مهرماه 1391
    توضیحات بیشتر در وب سایت و وبلاگ هفتمین کنگره شعر رضوی دنبال کنید
    www.kermanrazavi.ir
    www.razavi7.blogfa.com
    سلام


    اشک غزل با " بهشت حسن " به روز شد



    یا علی
    سلام ممنون بسیار عالی قبلا هم شنیده بودم اما باز هم دلچسب بود....
    سلام همشهری
    خوبی
    شعرت واقعا خوب قشنگ روان و دلنشینه .
    من اومدم از خونه مون تا مشهدت
    من اومدم پابوس پاک مقدمت
    من اومدم گلدسته هاتو ببینم
    من اومدم تا توی صحنت بشینم
    سلام جناب شاه زیدی ...

    " حرف های نقطه چین دار " به روز است با :

    " سوٍء تفاهم " این روزها ...

    " بیگانه " ای در بند ...

    " بغض و باران " ...

    و ... " خدا " یی که در این نزدیکی ست ... !

    با احترام دعوتید / /
    سلام استاد خروش همیشه ستاره سهیل ....به روزم با یه جمله کوتاه دعوتید با احترام
  • سید علی محمد نقیب
  • سلام...
    بایک غزل به روزم و بی صبرانه منتظر نقد و نظر شما هستم...
    سلام
    خودتون که ستاره ی سهیل شدید لا اقلیه سری به وبمون بزنید
    علی علی
    غزل عالی
    توی بیت شب میان ..فکر کنمبشه بهترش کنی
    درود شاعر گرامی
    ممنون از شعر زبیا و دلنشین شما
    حال و هوای عجیبی داشت

    پایدار باشید و همیشه سبز
  • غزلانه(منصوری)
  • درود
    دوست دارندت ولی ما از دل و جان بیشتر
    بدرود
    شاد زی
    مهر افزون.
    همه غم‌های جهان هیچ اثر می‌نکند
    در من از بس که به دیدار عزیزت شادم
    ...........................
    درود استاد،هر چند که خسته نمی شوم از خوانش هزار باره ی سروده های تان ولی مخواه مهربان که بیش از این سهم مان از بودن شما سکوت باشد و سکوت، بی صبرانه به انتظار نشسته ام پست های زیبای تان را.
    سلام بزرگوار
    ارادت

    لذت بردم
    ممنون

    مشتاق دیدارم

    درود
  • محمدحسین ملکیان
  • خیلی مخلصیم
    دلمون برات تنگ شده خروش اصفهان
  • زهرا شعبانی
  • سلام
    به بهانه ی میلادش
    با احترام دعوتید به یک غزل
  • فرشته محمدی
  • سلام استاد

    شعر بسیار زیبایی بود...توفیق داشتیم قبلا از زبون خودتون شنیدیم...من از بچه های شعر هستم...

    خوشحال میشم که به دل نوشته های منم سر بزنین...منتظر نقدهای شما هستم...

    باتشکر

    موفق باشید
  • انجمن مجازی شاعران ایران
  • با با سلام خدمت استاد گرامی!
    از تاریخ شنبه 10 تیرماه تا پایان روز جمعه 23 تیر91 دو شعر از آقای«امید نقوی» در « انجمن مجازی شاعران ایران »به نقد گذاشته شده است؛از شما دعوت می شود ضمن پیوستن به جمع دیگر شاعران ، در گفت و گوها شرکت نمایید.برگزیده ی این نقد و نظرها به صورت کتاب الکترونیکی در اختیار کاربران اینترنت قرار خواهد گرفت.
  • محمدجانبازان
  • محمد جانبازان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد:
    .
  • عباس جنتی
  • سلام جناب شاه زیدی عزیز
    ارادت

    دعوتی به یک غزل و اظهار نقد ونگاه ارزشمندت
  • مجید لشکری
  • سلام و عرض ادب
    بعد از مدت ها بیت به بیت به روز شد
    حضورتان موجب سرور حقیر خواهد بود
    علی علی...
  • گنجینه ی سخن چادگان
  • سلام

    به روزیم


    بیایید...
    سلام
    با یک غزل به روزم و چشم انتظار نقد
  • بی تا امیری
  • سلام
    ریواس ، سیب ، سعدی اتفاقی ماندنی در ادبیات کشور
    با نقد و بررسی این مجموعه ارزشمند به روزم و چشم براه نظر و نگاه ارزشمندتان
    شاد و شاعر باشید.
  • محمدرضاسلیمی
  • سلام
    باور کنید سر به تن من اضافه نیست!

    به غزلی دعوتید در چاردیواری اجباری
    تشریف بیارید
    زندانی است روی تو در بند موی تو

    ماهی اسیر در شب تار آفریده اند
    سلام و دورد .

    بعد از مدتها ب روزم با :

    دو کلمه حرف حساب !

    دروغ با سس اضافه !

    حرف حرف حرف و بالاخره : شعــــــــــــــــر !

    منتظر نقد و نظر شما می مانم ...

    با احترام / مریم آرام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی