درحوالی اشراقkhoroosh

درحوالی اشراقkhoroosh

عباس شاه زیدی، خروش اصفهانی، شاعر ،مدرس، نویسنده و منتقد ادبی
دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، (دانشگاه اراک و دانشگاه پیام نور)
آثار چاپ شده ی عباس شاه زیدی: khoroosh
1- در حوالی اشراق 1385 ناشر گفتمان اندیشه توسط قلمستان
2- به کسی دل باخته ام 1388 نشر تکا تهران (توسعه کتاب ایران)
3-گزیده ی شعر دفاع مقدس 1390
4-پرسه های بی پایان 1391 انتشارات فصل پنجم تهران
5- این شعرمراکُشت..."شعرهای آیینی -نشرجمهوری تهران 1394
6- دوبیتی های من عین لُهوف است-نشرجمهوری تهران 1395
7- - از نقش جهان تا شاه جهان - سفرنامه ادبی به هندوستان
8- مقاله ی عالمان شاعر وشعر عالمانه 1388
9-مقاله ی جریان شعردرتاریخ مکتب اصفهان نشرسوره 1393


یا من هو اختفی لفرط نوره
الظاهر الباطن فی ظهوره
آ نچه دراین سایت می خوانید بی شک سیاه مشقی است ازشاعری که شعر رابی تکلف وبی پیرایه زندگی کرده وگوی دل بیقرارش رابه ابروان کشیده تغزل مبتلا ، اما همینقدر هست که خداوندگاران سخن و اهل ادب در نشر این واگویه های دل.. برمن خرده نگیرند وبه دیده اغماض بنگرند. که می نگرند چه . این کمترین رانه باکسی سر ستیزه های تنگ نظرانه است ونه داعیه شعر و شاعری که بقول حضرت صائب....ستاره سوخته پروای اعتبارندار د... این را از باب تواضع نگفتم که حقیقتی است که به آن باور قلبی دارم و .اگراز عمرم چیزی به یاد مانده ، لحظه هایی است که باهمین ابیات گذرانده ام وکمتر از سردلخوشی وبیشتر ازسردلگرفتگی ، به شاعری محکوم شده ام شهادت می دهم این دفتر به غیر از منظومه های آیینی اش که حلقه بندگی وارادت مرا به ذوات مقدسه چهارده تجلی گاه نور الهی نشان می دهد مابقی بدون هیچ تعارفی پریشان گویی های من است در دهه های 70و80 تاچه قبول افتد وچه درنظرآید
دیگر من وسکوت ، که گویا تر از منند
در لابلای شعرمن این استعاره ها
غوغا مکن.خروش.که بسیار دیده است
این بحر موج خیز از این تخته پاره ها
یاحق ...
ایمیل-khoroosh1348@gmail.com
https://telegram.me/yek_joreh_ghazal/40
shahzeidi.ir@ اینستاگرام

بایگانی
آخرین نظرات

این شرح بی نهایت

شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۰۴ ق.ظ
شعری که همین نزدیکی ها سرودم

داشتم یاد خاطراتی دور

دفترم را سیاه می کردم

توی این چارپاره ی زخمی

به جنونم نگاه می کردم


دوسه خط عشق را ورق بزن و..

غزلی با ردیف  خون بنویس

خط بزن هرچه خوانده ای شاعر

سرِخط .نقطه ...از جنون بنویس

 

ریشه در ریشه سوختم چه کنم

داغهای تناوری دارم

از تبرها بپرس می دانند

زخمهای مکرری دارم

 

سرِخط ماه را تماشاکن

درشط سرنوشت افتاده

همه جا روی خاک دور و برت

تکه های بهشت افتاده

 

ردّ نیزار را بگیر و برو

بی خیال ردیف و مضمون باش

این لیالی همیشه مجنونند

در شب این جزیره مجنون باش

 

هرچه داری بریز پشت سرت

بار سنگین همیشه دلگیر است

از تمام جهان فقط اینجا

سهم تو یک پلاک و زنجیر است

 

بوی سیب و نسیم می آید

سیب یعنی پرنده ا ی پرزد

آی بی سیم چی که خاموشی

دلم امشب به سیم آخر زد


 بغض در بغض سینه ی من هم

مثل این خاک  ها پر از مین است

چقدَر  لابلای این نیزار

لحن هور الهویزه شیرین است

 

هشت پاییز طی شد و دیدیم

سنگ و آیینه درتلاقی بود

پشت هرخاکریز این وادی

کوچه باغی پر از اقاقی بود

 

 

بازبان صریح می گویم

واژه در حدّ این روایت نیست

شاعر این چارپاره ها دیگر

قدّ این شرح بی نهایت نیست


شعر دوم به رفیقی که دراصفهان عقداخوت بستیم ودرکربلای پنج تنهایم گذاشت

بنا نشد بروی از دلم امان ببری
قرار بود مرا هم به آسمان ببری
مگر تو قول ندادی به آن نشان که مرا
به سرزمین شهیدان بی نشان ببری
بنا نبود پس از سال های سال اکنون
مرا به دیدن یک مشت استخوان ببری
مگر که عهد نبستیم بی وفا با هم
تو زودتر خبرم را به اصفهان ببری
سفر بخیر مسافر مبارکت باشد
که آمدی که شهادت به ارمغان ببری
تو رفته ای و زمن مانده اندکی طاقت
چگونه صبرکنم تا تو همچنان ببری
سال 1380

  • عباس شاه زیدی

نظرات  (۲۷)

سلام

تارنمای ادبی سیولیشه منتظر نقد و نظر سازنده شماست
  • سید علیرضا رئیسی گرگانی
  • سلام و عرض ادب و احترام دارم خدمت جناب آقای شاه زیدی شاعر گرامی

    اشعار زیبائی دارید و از آن بهره بردم

    خوشحال میشوم به من هم سربزنید
    همیشه استوار باشید

    بدا آنان که دائم در خلافند
    تمام عمر را در حال لافند
    بدا آنانکه دنیا را ز عقبی
    خریده تا ابد سر در کلافند

    سید علیرضا رئیسی گرگانی
    درود
    با غزلی تحت عنوان هجران به مناسبت هجرت ناگهانی استاد شاعر جناب محمدرضا نصر به روزم و منتظر حضور گرم و نظرات ارزشمندتان
    پشت هر خاکریز این وادی

    کوچه باغی پر از اقاقی بود

    سلام حاج عباس عزیز

    بسیار زیبا و مستحکم ، آفرین

    به روزم

    یا حق
    سلام مرسی بابت شعر خوبتون
    دعوتید به غزل نظر بدید خوشحال میشم
    سلام استاد

    دیگه بچه های شعر رو فراموش کردید!!!؟
    به ما سر نمیزنید!!!

    به روزم با یک سپید
    دعوتید به نقد

    سپاس از زحماتتون
    هرجاکه هستید سلامت باشید
  • نازنین ابراهیمی
  • سلام...

    کار بسیار زیباست...

    به روزم...رسیدید سری بزنید

    ((این شرح بی نهایت کزحسن یار گفتند
    حرفیست از هزاران کاندر عبارت آمد...))

    موید باشید
    سلام و درود بزرگوار
    شعر زیبایی خواندم از شما
    در مضمون دفاع مقدس سنگ تمام گذاشته اید
    دست مریزاد...

    فکر می کنم در این مصراع اشتباه تایپی وجود داره

    دلم امشب به سیم آخر بود احتمالا همون (زد ) درسته

    خوشحال میشم به کلبه ی اشعار من نیز نظری داشته باشید
    در ضمن من شما رو با افتخار لینک می کنم
    شما هم اگر مایل بودید منو لینک کنید
    با آرزوی بهترینها برایتان
  • فرشته محمدی
  • سرچشمه ی عشق با علی آمده است
    گل کرده بهشت تا علی آمده است
    شد کعبه حرمخانه میلاد علی(ع)
    کز کعبه صدای یا علی آمده است

    سلام
    هم روز پدر و هم این عید عیز رو بهتون تبریک میگم
    قدردان زحماتتون
  • رسول رضایی
  • سلام و مهر
    با مطلبی در مورد روز پدر به به روزم
    شما دعوتید
    سلام با یک غزل به روزم و چشم انتظار نقد
    سلام و درود فراوان
    باغزل به روزم
    منتظر نگاهتان هستم
    موفق باشید
  • پگاه کن کیان(بچه های شعر)
  • سلام استاد ممنون ازتمام آثارتون به خصوص درحوالی اشراق شعرمانندتو غریب زمین وآسمان نداشت من همشودوست دارم به روزم اگه فرصت پیداکردید سربزنید خوشحال میشم
  • نازنین ابراهیمی
  • سلام استاد..

    این روزها خیلی خیلی محتاج دعایتان هستم...

    دعایم کنید

    یاحق
  • فرشته محمدی
  • سلام استاد

    به روزم با یک غزل
    دعوتید به نقد
    خوشحال میشم تشریف بیارید

    در پناه حق
  • حسنا محمدزاده
  • آی بی سیم چی بگو چه خبر؟

    دلم امشب به سیم آخر زد

    ...
    سلام
    زیبا و خواندنی ...پاینده باشید
    درود بر شما. شعرتان را دوست دارم اما هر دفعه به خاطر صفحه ی سیاه انتخاب شده تنها میتوانم یک شعر بخوانم کاش اگر میشد رنگ صفحه راتغییر میدادید. اگر سیاه دوست تر دارید در لباس های سیاهی که می پوشید جبران خواهد شد. من و دوستان هم عقیده ام را محروم نفرمایید.
  • شیرین سرجوقیان
  • من شمارو از درحوالی اشراق میشناسم توی بچه های شعر باهاش آشنا شدم
    آقای شاهزیدی(البته من خروش رو بیشتر میپسندم)خواستم بگم شعرای دفاع مقدستون حرف نداره بیست بیست
  • فرشته محمدی
  • برای من و شما راه بازگشتی هست
    خدای من! نکند که تو توبه کار شوی...؟!

    سلام
    حلول ماه مبارک رمضان رو تبریک عرض می کنم.
    التماس دعا
    سلام دوست عزیز
    وبلاگ میخانه نشین مسابقه ایی رو برای شما دوستای هنرمند و علاقمند به هنر ادبیات برگزار کرده
    خوشحال میشیم که سر بزنید و بااطلاع از مسابقه،آثار جذاب تون رو برای ماارسال کنید
    ماروی شما عزیز باذوق وسلیقه حساب بازکردیم حتما شرکت کنید
  • آلما باغی(انجمن ادواری شعر -اردبیل)
  • درود

    طاعات قبول

    انجمن ادواری به روز است

    التماس دعا.
    درود
    شعر زیبایی بود
    لذت بردم.
    سپاس
    با سلام
    وبلاگ سیار زیبا و پر محتوایی دارید من تقریبا نیمی از مطالبتون رو خوندم وبسیار لذت بردم.بسیار مسرور وخوشحال میشم اگه به وب من حقیر هم سری بزنید و نظرتون رو بگید...
  • سپیده صباغ زاده
  • سلام به روزم با مطلبی در مورد :

    "فانوس" نور کوچکی در زندگی کودکان سرطانی

    خیریه دانشجویی فانوس با اندیشه حمایت عاطفی و معنوی از کودکان مبتلا به سرطان

    منتظر حضور شما هستیم .
  • پگاه کن کیان
  • درود برشما

    استادبنده با غزلی به روزم

    دعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوتیدبه خوانش ونقد


    منتظرحضورگرمتان مشتاقانه هستم

    قلمتان سبز

    بدرود
    فراخوان شعر حدیث کساءتحت عنوان راویان نور

    عناوین فراخوان

    شأن و شخصیت حضرت زهرا (س)ومنزلت اهل بیت (ع)در حدیث کساء

    فلسفه ی وجودی وقوع واقعه ی کساء

    فلسفه ی آفرینش از منظر حدیث شریفه کساء

    ایثار عصمت ،اذن امامت ،امر نبّوت

    (با اهداء جوایز نفیس به نفرات برتر)

    مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 4 مهرماه 1392

    زمان اعلام نفرات برگزیده و اهداءجوایز 15 مهرماه مصادف با اول ذیحجه ،همزمان با سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س)وحضرت علی (ع)

    دبیرخانه همایش :اصفهان -اتوبان فرودگاه شهید بهشتی -امامزاده جعفربن الرضا(ع)(شاهکرم )-معاونت روابط عمومی و امور فرهنگی

    کدپستی :8164179511 - تلفن:5-5279262

    raviannoor135@gmail.com
  • حمیدرضاریاحی
  • فراخوان چهارمین جشنواره شعرشمیم رضوی
    اهداف جشنواره :
    الف) کسب معرفت اهل ادب از جلوه های معنوی امام رضا (ع) در راستای ایجاد اشعار ناب وشایسته.
    ب) متجلی ساختن خصایل و فضیلت های امام رضا (ع) و سرلوحه قرار دادن آن در امور زندگی با ایجاد اشعاربدیع ومؤثر.
    ج ) گرامی داشت و معرفی پدید آورندگان آثار ادبی در زمینه شخصیت و معارف امام رضا (ع).
    د) به تصویر کشیدن ابعاد مختلف شخصیت والای امام رضا (ع) در زمینه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی در شعرفارسی به منظور آشنایی آحاد مردم با شخصیت ایشان از طریق آثار مذکور.

    موضوع جشنواره :
    1- سیره وشخصیت حضرت.
    2- مناظره حضرت بادانشمندان وپیروان ادیان توحیدی
    3- حدیث سلسلة الذهب
    4- میلاد پربرکت حضرت
    5- نمازطلب باران
    شرایط و مقررات عمومی
    1- محدودیتی درزمینه تعدادآثاروجودنداردو هرفرد می توانددرقالبهای مختلف شعری(مثنوی ، قصیده ، غزل ، رباعی ، نیمایی ، سپید و...)آثارخودرا ارسال نماید.
    2- اشعارارسالی نبایددرهیچ جشنواره ی دیگری شرکت داده شده ویابه چاپ رسیده باشد.
    3- کلیه آثاربایدتایپ شده ویابصورت خوانابرروی یک طرف کاغذ A4 ارسال گردد.
    4- نسبت به آثاری که پس ازپایان مهلت مشخص شده به دبیرخانه جشنواره برسدترتیب اثرداده نخواهدشد.
    5- درپایان هراثرنوشتن مشخصات صاحب اثرمطابق بافرم ضمیمه فراخوان الزامی می باشد.
    6- تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده در فراخوان برعهده دبیرخانه جشنواره می باشد.

    تقویم جشنواره :
    آخرین مهلت ارسال آثار : 5 شهریورماه
    مراسم آغازین جشنواره: 16 شهریورماه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) (آغازدهه ی کرامت)
    مراسم پایانی جشنواره: 27 شهریورماه همزمان بامیلادامام رضا(ع)
    نشانی دبیرخانه :
    اصفهان: خیابان22بهمن – مجموعه اداری امیرکبیر – اداره سرپرستی آستان قدس رضوی - دبیرخانه دائمی جشنواره شعرشمیم رضوی
    تلفن : 2672485 – 0311 درونگار: 2656631 - 0311
    آدرس الکترونیکی : shamimerazavi@yahoo.com

    فرم مشخصات ارسال اثر
    نام اثر
    موضوع
    قالب
    تعدادصفحه
    نام ونام خانوادگی
    نشانی محل سکونت
    تلفن (ثابت – همراه)
    رایانامه (آدرس الکترونیکی)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی