درحوالی اشراقkhoroosh

درحوالی اشراقkhoroosh

عباس شاه زیدی، خروش اصفهانی، شاعر ،مدرس، نویسنده و منتقد ادبی
دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، (دانشگاه اراک و دانشگاه پیام نور)
آثار چاپ شده ی عباس شاه زیدی: khoroosh
1- در حوالی اشراق 1385 ناشر گفتمان اندیشه توسط قلمستان
2- به کسی دل باخته ام 1388 نشر تکا تهران (توسعه کتاب ایران)
3-گزیده ی شعر دفاع مقدس 1390
4-پرسه های بی پایان 1391 انتشارات فصل پنجم تهران
5- این شعرمراکُشت..."شعرهای آیینی -نشرجمهوری تهران 1394
6- دوبیتی های من عین لُهوف است-نشرجمهوری تهران 1395
7- - از نقش جهان تا شاه جهان - سفرنامه ادبی به هندوستان
8- مقاله ی عالمان شاعر وشعر عالمانه 1388
9-مقاله ی جریان شعردرتاریخ مکتب اصفهان نشرسوره 1393


یا من هو اختفی لفرط نوره
الظاهر الباطن فی ظهوره
آ نچه دراین سایت می خوانید بی شک سیاه مشقی است ازشاعری که شعر رابی تکلف وبی پیرایه زندگی کرده وگوی دل بیقرارش رابه ابروان کشیده تغزل مبتلا ، اما همینقدر هست که خداوندگاران سخن و اهل ادب در نشر این واگویه های دل.. برمن خرده نگیرند وبه دیده اغماض بنگرند. که می نگرند چه . این کمترین رانه باکسی سر ستیزه های تنگ نظرانه است ونه داعیه شعر و شاعری که بقول حضرت صائب....ستاره سوخته پروای اعتبارندار د... این را از باب تواضع نگفتم که حقیقتی است که به آن باور قلبی دارم و .اگراز عمرم چیزی به یاد مانده ، لحظه هایی است که باهمین ابیات گذرانده ام وکمتر از سردلخوشی وبیشتر ازسردلگرفتگی ، به شاعری محکوم شده ام شهادت می دهم این دفتر به غیر از منظومه های آیینی اش که حلقه بندگی وارادت مرا به ذوات مقدسه چهارده تجلی گاه نور الهی نشان می دهد مابقی بدون هیچ تعارفی پریشان گویی های من است در دهه های 70و80 تاچه قبول افتد وچه درنظرآید
دیگر من وسکوت ، که گویا تر از منند
در لابلای شعرمن این استعاره ها
غوغا مکن.خروش.که بسیار دیده است
این بحر موج خیز از این تخته پاره ها
یاحق ...
ایمیل-khoroosh1348@gmail.com
https://telegram.me/yek_joreh_ghazal/40
shahzeidi.ir@ اینستاگرام

بایگانی
آخرین نظرات

به عشق خراسانی ام

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۵۱ ب.ظ

این تجلی گاه سلطان ازل ، این کوه نور

برده است از یادها الماس نادرشاه را

بازبان بی زبانی بشنو از نقّاره ها

"وال من والاه " را و "عاد من عا داه را"

ای خراسانی ترین خورشید روشن کن مرا

ما که می دانی نمی دانیم راه و چاه را

من زیارتنامه خواندم ،شعرهایم مانده است

وقت داری تا بخوانم چند دفتر آه را؟

بیت هایم خانه بردوشند مانند خودم

راستش دعبل شدن سخت است این درگاه را

رازپهلوی توماندن رانمی دانم ولی

آخرش می پرسم از شیخ بهایی راه را

می کِشی از هرطرف هر بی پناهی را به توس

بچه آهو کرده ای انگار خلق الله را

شعر من با دوستت دارم به پایان می رسد

کاش می دادی جواب این جمله ی کوتاه را

1389

 

  • عباس شاه زیدی

نظرات  (۱۸)

موفق باشید استاد خروش خواندمتان و بسیار لذت بردم امیدوارم که سربلند باشید
  • آزادگان مهر
  • سلام
    با اجازه لینکتون می کنم
    سلام
    چاپ کتاب جدید مبارک باشه


    فلسفه ی بی منطق بعد از مدتی با دو شعر به روز شد
    منتظرتان هستم
    سلام دوست خوبم
    دعوتید به شعرهای وبلاگ مهدی آخرتی
    سلام عزیزمن

    با یه ترونه کوتاه ویک غزل منتظرنگاهت هستم

    خاطره ی کلاه وجنگ خیلی باحال بودیادت که هست؟
    سلام
    نه
    من مشهدی ام
    و مرتضی هم اصالتا کاشمری

    فقط رفیق منه
  • محمدجانبازان
  • به سحرگاه اعدامی

    به روزم ومنتظرحضورشما
  • فرشته محمدی
  • سلام

    با سر شکسته اومدم دعوتتون کنم به نقد
    منتظر حضور و نقدتون هستم

    در پناه حق
    می کِشی از هرطرف هر بی پناهی را به توس...
    احسنـــــت
    و صلی الله علی الباکین علی الحسین(علیه السلام)
    با حنجره ی عشق، فریاد میزنیم؛ "لبیک" گویان، پاسخ "هل من ناصر..."ات را.
    و حسینه ای بنا کردیم به وسعت ایران تا پژواک لبیک ها، از جاده های دلیجان تا رشته های البرز تهران تا جنگلهای گرگان، در مناره های قم بپیچد....
    و اکنون بار دیگر از گلوی خشک پلهای رود عطشان، صَدایت میزنیم تا پای هر نفس شاعرانه که فریاد زند مظلومیتت را بنشینیم و بگیریم.
    امسال با خود همراه کرده ایم نگاه های مانده در گلوی دوربین عکاسی و بوسه های قلم بر کاغذ را، تا به حلقه ی اشکهایمان بپیوندند. باشد که بارانی شویم بر زمین تفتیده ی کربلا...
    پس بهانه کردیم: هفتمین کنگره خانگی شعر را
    که امسال مقارن است با نخستین کنگره خانگی عکس و نخستین کنگره خانگی خوشنویسی
    موضوع:
    شعر و عکس: «شخصیت والای امام سجاد(ع)» ، «عطش و عاشورا» و «آزاد عاشورایی»/خوشنویسی: «عبارات زیارت ناحیه ی مقدسه»
    نحوه ی ارسال آثار:
    ارسال به پست الکترونیکی: kongehreh_khanegi@yahoo.com
    نظر خصوصی در وبلاگ: http://kongereh-khanegi.blogfa.com
    پیامک به شماره سامانه: 30006390000111
    ارسال پستی به آدرس پستی: اصفهان- کدپستی8199649749
    توجه:
    تمامی آثار ارسالی باید شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس فرستنده باشد.
    در بخش خوشنویسی (خطاطی و نقاشیخط) ارسال اصل اثر و یا ارسال فایل اسکن شده ی اثر پذیرفته میشود.
    در بخش عکس، کلیه ی آثار میبایست به صورت فایل jpg به ایمیل کنگره ارسال گردد.
    زمان ارسال آثار:
    سومین غروب پس از عاشورا (13 محرم 1435)
    مطابق با بیست و ششم آبان 1392
  • فرناز ابراهیم زاده
  • سلام استاد خروش
    شعرتون خیلی به دل نشست. این بیت رو خیلی دوست داشتم
    این تجلی گاه سلطان ازل این کوه نور
    برده است از یادها الماس نادرشاه را
    شاد و سربلند باشید
  • فرشته محمدی
  • غدیر، یک تاریخ است؛ تاریخى که ابتدایش مدینه است، میانش کربلا و انتهایش ظهور...

    عید غدیر رو به شیعیان حضرت علی(ع) تبریک میگم
    در پناه حق
    دربرابرااین همه ارادت...
    چیزی ندارم بگویم جزسکوت.
    سربلندباشی
    بیت هایم خانه بردوشند مانند خودم

    راستش دعبل شدن سخت است این درگاه را
    ماشاالله......
    درست درشب ولادت امام غریب درجشنواره شمیم رضوی از خودتون شنیدم این شعر را و خودرا وسط صحن آقا احساس کردم
    پاینده باشید
    شعر من با دوستت دارم به پایان می رسد...
    احسنت
    اجرتان با امام رضا(ع)
    سلام شاعر...
    خداقسمت کنه
    رازپهلوی توماندن رانمی دانم ولی

    آخرش می پرسم از شیخ بهایی راه را
  • احسان منصوری
  • عرض سلام خدمت دوست و استاد خودم
    دورادور پیگیر موفقیت هایت هستم و همچنان از اشعارت لذت می برم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی