درحوالی اشراقkhoroosh

درحوالی اشراقkhoroosh

عباس شاه زیدی، خروش اصفهانی، شاعر ،مدرس، نویسنده و منتقد ادبی
دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی، (دانشگاه اراک و دانشگاه پیام نور)
آثار چاپ شده ی عباس شاه زیدی: khoroosh
1- در حوالی اشراق 1385 ناشر گفتمان اندیشه توسط قلمستان
2- به کسی دل باخته ام 1388 نشر تکا تهران (توسعه کتاب ایران)
3-گزیده ی شعر دفاع مقدس 1390
4-پرسه های بی پایان 1391 انتشارات فصل پنجم تهران
5- این شعرمراکُشت..."شعرهای آیینی -نشرجمهوری تهران 1394
6- دوبیتی های من عین لُهوف است-نشرجمهوری تهران 1395
7- - از نقش جهان تا شاه جهان - سفرنامه ادبی به هندوستان
8- مقاله ی عالمان شاعر وشعر عالمانه 1388
9-مقاله ی جریان شعردرتاریخ مکتب اصفهان نشرسوره 1393


یا من هو اختفی لفرط نوره
الظاهر الباطن فی ظهوره
آ نچه دراین سایت می خوانید بی شک سیاه مشقی است ازشاعری که شعر رابی تکلف وبی پیرایه زندگی کرده وگوی دل بیقرارش رابه ابروان کشیده تغزل مبتلا ، اما همینقدر هست که خداوندگاران سخن و اهل ادب در نشر این واگویه های دل.. برمن خرده نگیرند وبه دیده اغماض بنگرند. که می نگرند چه . این کمترین رانه باکسی سر ستیزه های تنگ نظرانه است ونه داعیه شعر و شاعری که بقول حضرت صائب....ستاره سوخته پروای اعتبارندار د... این را از باب تواضع نگفتم که حقیقتی است که به آن باور قلبی دارم و .اگراز عمرم چیزی به یاد مانده ، لحظه هایی است که باهمین ابیات گذرانده ام وکمتر از سردلخوشی وبیشتر ازسردلگرفتگی ، به شاعری محکوم شده ام شهادت می دهم این دفتر به غیر از منظومه های آیینی اش که حلقه بندگی وارادت مرا به ذوات مقدسه چهارده تجلی گاه نور الهی نشان می دهد مابقی بدون هیچ تعارفی پریشان گویی های من است در دهه های 70و80 تاچه قبول افتد وچه درنظرآید
دیگر من وسکوت ، که گویا تر از منند
در لابلای شعرمن این استعاره ها
غوغا مکن.خروش.که بسیار دیده است
این بحر موج خیز از این تخته پاره ها
یاحق ...
ایمیل-khoroosh1348@gmail.com
https://telegram.me/yek_joreh_ghazal/40
shahzeidi.ir@ اینستاگرام

بایگانی
آخرین نظرات

خیابان

شنبه, ۲ آبان ۱۳۸۸، ۰۵:۵۶ ب.ظ
سلام دوستان شاعرم چند روز پیش  به استقبال زاینده نشسته بودم  در حاشیه رود تا شعری را نذر قدمهایش کنم که  با جاری شدن رود این غزل هم سر ریز   شد ازتنگنای حوصله ای   که چندی  خشکسالی رود را داغدار بود   ...پیش کش به شما و زنده رود

 

غروب...آمده ای تا کمی قدم بزنی

قدم نه...آمده ای شهر را به هم بزنی

بگو که آمده ای تا در این شلو غی ها

رکورد تازه ای از عشق را رقم بزنی

به خط چشم ندارد نیاز چشما نت

مباد دست به ترکیب جام جم بزنی

سلام آینه ..اما جواب خوبی نیست

به هر بهانه سرم را به سنگ غم بزنی

چقدر بی تو خیابان شدم که رد بشوی

چقدر ...تا من وامانده را قدم بزنی

نگاه کردی و رفتی و کاشکی می شد

که لا اقل دو سه پیمانه با دلم بزنی

قسم به عشق که از جان خویش می گذرم

اگر که بیشتر از این مرا به هم بزنی

نرو که   لرزه می افتد به جان ارگ...اگر

 از اصفهان دل من  سری به بم بزنی

حریف چشم سیاهش نمی شوی شاعر

هزار سال دگر هم اگر قلم بزنی

  • عباس شاه زیدی

نظرات  (۴۷)

  • حسین حسن نژاد
  • سلام آقای خروش
    پر زدم دور حریم تو وبر گشتم باز

    من کبوتر شدم این مصرع پایانی را
    ممنون زیبا بود
  • حسین حسن نژاد
  • سلام
    با ( سیالات ) به روزم
    و منتظر نظرات شما
    با سپاس
    یا حق
  • مسعود میرقادری
  • عشق من،خنده ی تو
    در تاریک ترین لحظه ها می شکفد
    و اگر دیدی،به ناگاه
    خون من بر سنگفرش خیابان جاری است،
    بخند،زیرا خنده ی ثو
    برای دستان من
    شمشیری اسث آخته.

    خنده تو،در پاییز
    در کناره ی دریا
    موج کف آلودش را باید بر افرازد،
    و در بهاران،عشق من،
    خنده ات را می خواهم
    چون گلی که در انتظارش بودم،
    گل آبی،گل سرخ
    کشورم که مرا می خواند

    (پابلو نرودا)
    عقربه ها چه کند می چرخند

    وقت پرواز ساعت هشت است

    خوش به حال خودم که در جیبم

    یک بلیط بدون برگشت است


    سلام به روزم
    قابل بدونید خوشحال میشم
    سلام
    ما امشب از شبکه دوم سیما عباس شاهزیدی می خواندیم
    ..
    درود...
    شنیدن این غزل با صدای خودتون از تلویزیون لطف خودش رو داشت...

    زنده باشید
  • امین شیرزادی
  • سلام. به روزم ومنتظر نگاه گرمتان
  • الهام مهرانفر
  • سلام
    با غزل پست مدرن به روزم
  • جشنواره سراسری شعردانشگاهی الغدیر
  • جشنواره سراسری شعر دانشگاهی الغدیر برگزار می کند
    هفتمین جشنواره سراسری شعر دانشگاهی الغدیر با محوریت موضوعی امام علی (علیه السلام)در تاریخ 11/9/88 واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برگزار می شود
    مهلت ارسال آثار :23/8/88
    سایت جشنواره :www.alghadir7.com
  • مهران حسینی
  • سلام جناب شاهزیدی عزیز این شعر را با صدای خودتان از تلویزیون شنیدم برایت آرزوی موفقیت بیشتر دارم همکلاسی سالهای دور .مهران
    خلاف جهت ساعت دویدن

    یعنی به تو رسیدن...!

    به روزم و منتظر حضور شما...
  • محمد جواد آسمان
  • سلام عباس آقای عزیز
    از لطف و بزرگیتون سپاس و مشتاق دیدار. از شعرتون حظ مکرر بردم. شاد زیید...
  • مطهره عباسیان
  • سلام
    پس از مدت ها به روزم .
    افتخار می دهید؟!
  • مرتضی پارسا
  • من پای این حرفم هستم :
    تو گرایش تخصصیت شعر امام رضاست.
    نمی دونم چرا کارایی که برا حضرتش میگی اینقد قویه ... شایدم به جای قوی بهتره بگم دلنشینه.
    اما نقدم:
    بیت قابل حذف داری
    وزنت وقافیه ت وکلا گویشت تو این کار فوق العده است
    این بیت کفمو در آورد :

    تو بگو از پدرت از پدران پدرت

    آنچه می دانی و می دانی ومی دانی را


    ای ولا

    با دوغزل جدید به روزم ... ویه فراخوان کوچیک خودمونی ... بیا

    ضمنا ... اول سلام ( خورده بودمش )
  • کورش ترابی
  • سلام
    جناب خروش
    از خواندنتان لذت بردم.
    سر وسامان جهان بی سر وسامان شده است

    سروسامان بده این بی سروسامانی را

    قلمتان مستدام
    یا حق
    سلام و ارادت

    هر چند دور و دیر ولی خواندم و لذت بردم



    آدمی می برد از یاد کنار حرمت

    هر چه آشفته دلی هر چه پریشانی را




    موفق باشید و شایسته
  • امین شیرزادی
  • سلام . به روزم با غزل و 4رباعی
    منتظر نوازش نگاه گرمتان
    احسنت
    ماهم درکوچه ای محله همین آقائیم سری بزنیدو به بیتی ما را مهمان کنید

    ----------------------
    سلام دوست عزیزم میخواستید آدرس وب سایت خودتان را بنویسد تا سر بزنم با سپاس /شاهزیدی
  • حسین حسن نژاد
  • سلام
    با ( چهار قمارباز ) به روزم
    ومنتظر نظرات شما
    با سپاس
    یا حق
    نیمه ی خیس ابر:

    باد ، رو به غروب نشسته !

    منتظر حضور شما هستم...
  • سمانه محمدصادقی
  • چشمم به نام تو افتاد و جان به جان رسید
    این دل شکست و صدایش به آسمان رسید

    از خود شنیدم هفتاد بار نغمه ات
    از دل که می آمد ای خدا که هجران رسید
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
  • حمید خصلتی
  • اول از آخر میگیرم
    دوباره بر بدن ارگ لرزه می افتد
    ازاصفهان تو اگرکه سری به بم بزنی
    شاعر محترم خود شاید متوجه شده باشند که:در مصرع دوم بدلیل اینکه آخر اصفهان ساکن است و آمدن توبا یک مصوت کوتاه بعد از ان و با یک واژه فاصله آمدن " که"باعث شده تا زیبای اینمصرع تحت تاثیر خوانش آن قرار بگیرد.کاش می شد واژه ای بکار ببرید تا کسره ی اضافه در اصفهان به کار برود
    مثل : از اصفهان دلم تا سری به بم بزنی یا گر سری به بم بزنی یا چیزی شبیه به اینها.بقیه غزل شور انگیز است و دل ربا مخصوصا بیت اول که ایهام جالبی بین شاعر وزاینده رود بر قرار شده است و این مصرع چقدر بی تو خیابان شدم که رد بشوی
    که چقدر خیابان می شود بی تکلف
    سلام

    مثل همیشه بود

    من بزگ ترین اشتباه خدا در دو قرن اخیرم

    به روزم منتظر
  • مهران حسینی
  • چقدر بی تو خیابان شدم که رد بشوی

    چقدر ...تا من وامانده را قدم بزنی
    درود خیلی به دلم نشست پاینده باشید
  • حمید خصلتی
  • حالا شد. در ضمن شعر در ناخوداگاه شماهمین بوده واین بیت حتماهمین بوده
    ودلیل اینکه به صورت قبلی سروده شده بوداینکه،آشنایی جدیدی بیندو شاعر رقم بخورد
  • حمید خصلتی
  • با افتخار لینک شدی
    سلام
    آخرین لحظه دیدار به روز شد .
  • کورش ترابی
  • سلام
    ممنون که خبرم کردید
    چونان همیشه نیک...
    با صدای خودتان نیز شنیده بودم.
    قلمتان همواره مستدام.
    یا عشق ...
  • محمد جواد آسمان
  • درود بر عباس آقای عزیزم
    انصافا" غزل خوبی بود. دست مریزاد...
  • سلیم غلامی بروجنی
  • منم سلام می کنم بر آقای عزیزم
    سرور گرامی خودم
    غزل بسیار خوبی بود مخصوصا بیت رکورد رو دوس دارم
    من با یک غزل به روزم
    اگه هنوزم یادتون نیومده شهرکرد ملاقات کردیم
    منتظر نظر گرانبهاتون هستم
  • سلیم غلامی بروجنی
  • راستی لینکتون می کنم
    شما هم مرحمت بفرمایید.
    فعلا...
  • کورش ترابی
  • سلام
    به روزم و منتظر حضور سبزتان.
  • نسرین تهرانی
  • سلام
    شعرهای فوق العاده ای خواندم در صفحه اتان . سپاس و دست مریزاد
  • نسرین بهنام نژاد
  • سلام
    کلمه کلمه شعرتان .به جانم نشست.بسیار بسیار زیبا بود...
    به روزم
    و منتظر نظرات شما
    لطفا قدم رنجه کنید.
    در پناه خدا...
  • مطهره عباسیان
  • سلام
    ای خدا گاه گداری... نفسی ... آغوشی
    پیش این در به در شب زده بنشین شب ها
    شما
    دعوتید
    و من
    منتظر...
    سلام

    دو باره لرزه می افتد به جان ارگ...اگر

    از اصفهان دل من سری به بم بزنی

    خیلی زیبا بود مخصوصا معنایش
    سلام

    دو باره لرزه می افتد به جان ارگ...اگر

    از اصفهان دل من سری به بم بزنی

    خیلی زیبا بود مخصوصا معنایش
  • ابراهیم اسماعیلی اراضی
  • چقدر ...تا من وامانده را قدم بزنی
  • رضا خیری( اشکین)
  • سلام استاد
    زیبا بود سری هم به ما بزنید به روز شدم
    با تشکر
    همیشه بهار باشید
  • امین شیرزادی
  • سلام دعوتید به خواندن رباعی تازه
    خروش نازنین من!با غزلت طوفان عجیبی در دلم احساس کردم. ماه بود ماه مثل خوت
  • محمدطاهر و حسن
  • سلام خوبی آپتون عالی بود
    ...........|""""""""""""""" " """"""""|\|_
    ...........|..........*____* ........|||"|""\___
    ...........|________________ _ |||_|___|)
    ...........!(@)'(@)""""**!(@ )(@)***!(@)''

    ماشین دربست پر فالودست
    بدو سوار شو فالوه بخور و بیا که ما هم آپ کردیم
    گروه BUSHEHR-HELL-BOYS
  • خادم (سیبی به رنگ خون)
  • سلام استاد متواضع
    به روز کردنمان را در برابر نظرات شما میگذاریم
    شاید به گرد اشعارتان برسیم



    سلام .وبلاگ زیبا ومطلب جالب وزیبائی داری.باخاطره ای چشم به راهتانم.ممنونم.
    درود...

    مدتی است به روزم...
    منتظر حضور ارزشمندتون...
    خوب بود منم شعر میگم ولی هیچ آدم حسابی نی که دو قرون تحویل بگیره چیکارشون کنم با تشکر پیشاپیش از راهنماییهاتون متشکرم
  • سلیم غلامی
  • سلام و خسته نباشید
    من با یک غزل به روزم
    منتظر نقد همیشه خوبتون هستم
    فعلا...
  • رضا خیری (اشکین)
  • سلام
    با شش رباعی تقدیم شده به حضرت علی اصغر به روز شدم
    خوشحال میشم سری به من بزنید و نظر بدهید
    با تشکر
    همیشه بهار باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی